Wedding E & L

AmazInge / Wedding E & L

Review van het bruidspaar:

"Aangezien ik (de bruid) heel erg van organiseren en knutselen houd, dacht ik altijd: ‘Een weddingplanner is prima voor rijke mensen die daar geen zin in hebben, maar ik doe liever alles zelf en voor de dag zelf vragen we gewoon mijn beste vriendin, die is heel scherp en organisatorisch!’ En toen raakten we in gesprek met Inge..."

"We hadden meteen een fijne klik. Inge begreep heel goed wat ik zelf leuk vond om te doen, maar kwam ook met zaken waar ik totáál nog niet aan gedacht had en die ook nergens op al die online checklists te vinden waren. Inge maakte een draaiboek waar je ‘u’ tegen zegt. Elk puntje stond erin. De checklist die ze had gemaakt werkte ook heel fijn, heerlijk als zij of ik weer iets af kon strepen! Ook mijn beste vriendin kon in dit document werken. Superleuk om zo samen voorpret te hebben! Door de checklist hielden we overzicht op alles waar we nog aan moesten denken."

"Inge dacht eraan om (voordat ze op de afgesproken tijd aan zou komen op de dag zelf) in het draaiboek op te nemen dat zij eerst de route rondom onze locaties zou checken op opbrekingen. Fijn! Daar hadden wij als bruidspaar niet aan gedacht én vonden dit ook geen leuke taak om aan anderen uit te besteden."

"De week voor de bruiloft heeft Inge, samen met mij en mijn beste vriendin, al mijn gekochte en geknutselde spullen in boxen gedaan, zodat zij wist waar alles te vinden was op de dag zelf. Het draaiboek werd doorgenomen met onze beste vriendin erbij. Wat we toen nog niet wisten, was dat mijn beste vriendin allerlei verrassingen voor ons in petto had. Inge en zij hielden dus, naast het uitgebreide draaiboek, nog een geheim draaiboek bij! We spraken alle zaken duidelijk af. Inge laat geen onderdeel van de dag onbesproken. Mijn beste vriendin kreeg op de dag zelf alleen nog wat kleine taakjes (die ze graag wilde doen), zoals het toespreken van de gasten als we bijv. aan tafel gingen of ons halen uit de bruidssuite als we even een momentje samen hadden (ook superfijn dat Inge dat had ingepland, want de dag vlíegt!). Al die andere ‘klusjes’ werden gedaan door Inge en haar assistent."

"Want wie vindt het nu leuk om het toostmoment te missen, omdat alle naamkaartjes voor het diner op tafel gezet moeten worden? En wie vindt het een leuke taak om de hele dag met twee ‘Mr&Mrs-vorkjes’ in je tas te lopen, omdat dit de vorkjes zijn waar het bruidspaar per sé hun eerste hapje taart willen eten? Wie lijkt het leuk om in een prachtig jurkje loodzware boxen naar de juiste plek te brengen? Wie wil alle bedankjes klaarzetten en zo een deel van een speech missen? Wie wil de deuren van de trouwzaal aan de buitenkant opendoen (want dat staat mooier op de foto’s) op een bepaalde seconde van een lied en zo de binnenkomst van de bruidegom en bruid missen? Wie wil 50 ballonnen oppompen (in een zijkamertje) tijdens het feest, omdat dit werd gebruikt bij het weggaan van het bruidspaar? Niet één van je dierbare gasten! Al dit soort zaken heeft Inge opgepakt en fan-tas-tisch uitgevoerd."

"In die laatste week voor de bruiloft wilden wij als bruidspaar niet meer veel doen. Ik had het als bruid al druk genoeg met de manicure-, schoonheidsspecialiste- en kapperbezoekjes! In die week was Inge ook weer van zeer grote waarde. Want alle leveranciers (en we trouwden nota bene op één locatie, maar denk onder andere aan de taartleverancier, band, visagiste en ambtenaar) ontvingen in die week van haar (een deel van) het definitieve draaiboek met daarin voor hen alle specifieke info. En hoewel het een waterdicht draaiboek was, meerdere leveranciers hadden sommige tijden of afspraken net iets anders genoteerd voordat ze het draaiboek hadden ontvangen. Daarom was het zo fijn dat Inge al deze leveranciers even belde en het draaiboek kort doornam. Een foutje sluipt er heel makkelijk in. Je hebt met zóveel mensen te maken. Inge was daar erg alert op en dankzij haar was alles op de grote dag op tijd en in orde!"

"En toen was het the big day. Elke leverancier vindt zijn of haar eigen taak het belangrijkste. Logisch natuurlijk, maar daardoor lopen zaken weleens uit. Inge hield de tijd vlijmscherp in de gaten en sprak de leveranciers die dreigden uit te lopen op een correcte en prettige manier aan. Dat vond ik ook heel fijn om niet door mijn beste vriendin of zelf te moeten doen! We hadden zelf etiketten op de champagne laten maken en wilden dus dat de champagne bij de mensen ter plekke werd ingeschonken. Later hoorde ik van Inge dat ze dit even ging checken (had ze ook in het draaiboek staan) en er op dat moment een fanatieke medewerker nét de glazen vast in wilde schenken. Héél fijn dat Inge dat kon voorkomen!"

"Inge sprak voor de ceremonie door met de fotograaf wat op dat moment het beste licht was voor de foto’s en veranderde toen (5 minuten voor aanvang) de tekentafel, zodat we perfecte lichtinval hadden op ons. Iets waar ik zelf totaal niet mee bezig was en ook deze taak had ik niet van te voren zelf kunnen bedenken."

"Kortom, een bruiloft kost geld. Vaak veel geld. Maar Inge is écht elke cent waard! Met haar kennis en kunde kun je zelf alles loslaten en genieten! Ik vond het zo’n gave combi om mijn beste vriendin op deze manier alleen maar de leuke taken te geven en Inge alle klusjes achter de schermen! Ik heb álles losgelaten en alles is perfect verlopen! Inge hield de tijd in de gaten en zelf heb ik haar helemaal niet veel gezien die dag. Op de achtergrond is ze ontzettend druk om alles op rolletjes te laten verlopen zodat je als bruidspaar en naaste gasten alles kunt laten gebeuren en kan genieten!"

Inge, we hebben deze review met liefde voor je geschreven. We zijn zo enorm dankbaar dat je op ons pad bent gekomen en onze dag nóg mooier en ontspannender hebt gemaakt! Dank je wel!

Elmar & Laura

Foto’s: Eduard van der Kulk
Film: Media in a box